درباره قیمت سپتیک پایپ ایران

نقشه سپتیک تانک فاضلاب عمودی متفاوت از نوع افقی آن می ‌باشد:

نقشه سپتیک تانک فاضلاب عمودی متفاوت از نوع افقی آن می ‌باشد. زیرا در مخازن سپتیک عمودی، فاضلاب به صورت عمودی جمع می ‌شود و در بخش اصلی مخزن، به دو قسمت بالا و پایین تقسیم می‌ شود. در حالی که در مخازن سپتیک افقی، فاضلاب به صورت افقی جمع می‌ شود و دارای یک ورودی و یک خروجی در سطح زمین می ‌باشد.

بنابراین، در نقشه سپتیک تانک فاضلاب عمودی باید به جزئیاتی مانند ارتفاع دیواره ‌ها، قطر و ابعاد مخزن، مکان و ارتفاع لوله ورودی و خروجی و همچنین مکان و ارتفاع شیرآلات و تجهیزات دیگر توجه کرد. همچنین، در نقشه سپتیک تانک فاضلاب عمودی باید نشان داده شود که چگونه فاضلاب به داخل مخزن وارد می ‌شود و چگونه از آن خارج می ‌شود.

در مقابل، در نقشه سپتیک تانک فاضلاب افقی، باید جزئیاتی مانند طول و عرض مخزن، قطر و ابعاد لوله ورودی و خروجی، مکان و ارتفاع شیرآلات و تجهیزات دیگر، و همچنین مکان و ارتفاع مخزن ورودی و خروجی در نقشه نمایش داده شود.

در هر دو نوع نقشه سپتیک تانک فاضلاب، باید به دقت از مشخصات فنی و ابعاد مخزن برای ظرفیت مورد نیاز استفاده کرد تا با افزایش حجم فضلاب، مشکلاتی به وجود نیاید. همچنین، در نقشه سپتیک تانک فاضلاب عمودی باید به دقت از ارتفاع گندانبار در نظر گرفته شود تا در هنگام نصب و استفاده از آن به مشکلاتی بر نخوریم.

در برخی از پروژه ‌ها بدلیل محدودیت فضایی که وجود دارد کارفرما مجبور به استفاده از مخزن سپتیک عمودی می ‌گردد.

مخازن سپتیک عمودی یکی از گزینه ‌هایی هستند که در صورت محدودیت فضایی و عدم دسترسی به شبکه فاضلاب به عنوان جایگزین می ‌توانند استفاده شوند. این نوع مخازن، معمولاً در اراضی با فضای محدود و در محیط‌ هایی که دسترسی به شبکه فاضلاب وجود ندارد، استفاده می‌ شوند.

مخازن سپتیک عمودی شامل دو بخش اصلی هستند: بخش فرعی و بخش اصلی. بخش فرعی شامل یک لوله ورودی است که فاضلاب از طریق آن وارد می‌شود و بخش اصلی شامل یک محفظه بزرگ است که فاضلاب در آن جمع می‌شود. مخازن سپتیک عمودی معمولاً از جنس پلی اتیلن با ضخامت مناسب ساخته می‌شوند تا بتوانند فشار و وزن فاضلاب را تحمل کنند.

با توجه به اینکه مخازن سپتیک عمودی به طور معمول در محل‌ هایی با محدودیت فضایی استفاده می ‌شوند، باید از دقت و احتیاط لازم در نصب و راه‌اندازی آن ‌ها در این فضاهای محدود رعایت شود. همچنین، باید در نظر داشت که این نوع مخازن باید به طور دوره‌ای خالی شوند تا فضلاب جمع شده در آن‌ه ا به منابع آبیاری یا فرآوری دیگر منتقل شود.

درخواست مدل عمودی در مناطقی که سطح آب زیرزمینی بالاست بسیار کاهش می‌یابد. چرا که در این حالت ارتفاع گندانبار زیاد شده و بهنگام نصب با مشکلات عدیده ای مواجه خواهید شد.

در مناطقی که سطح آب زیرزمینی بالاست، استفاده از مخازن سپتیک عمودی ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. زیرا در این مناطق، ارتفاع گندانبار بسیار بالا می‌شود و ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی در هنگام نصب و استفاده از مخزن سپتیک عمودی شود. در واقع، با افزایش ارتفاع مخزن سپتیک عمودی، فشار در دیواره ‌های آن افزایش می ‌یابد و احتمال شکستن و خراب شدن دیواره‌ ها افزایش می ‌یابد.

بنابراین، در مناطقی که سطح آب زیرزمینی بالاست، بهتر است از مخازن سپتیک افقی به جای مخازن سپتیک عمودی استفاده کنید. مخازن سپتیک افقی، برخلاف مخازن سپتیک عمودی، در سطح زمین نصب می ‌شوند و در نتیجه ارتفاع گندانبار آن ‌ها کمتر است. این باعث می ‌شود که فشار در دیواره ‌های مخزن کاهش یابد و احتمال خراب شدن آن کاهش یابد.

همچنین، در صورتی که استفاده از مخزن سپتیک عمودی ضروری است، باید برای نصب آن در نزدیکی منابع آبیاری یا چاه‌ های آب زیرزمینی، یا حتی در نزدیکی ساختمان‌ها و سازه‌ های دیگر، احتیاط لازم را رعایت کنید. همچنین، باید به دقت از مشخصات فنی و ابعاد مخزن سپتیک عمودی برای ظرفیت مورد نیاز استفاده کنید تا با افزایش حجم فضلاب، مشکلاتی به وجود نیاید.

ضخامت بدنه اصلی مخازن سپتیک که بمنظور تصفیه فاضلاب استفاده می ‌شود بستگی به میزان خاکی دارد که قرار است روی آن ریخته شود.

ضخامت بدنه اصلی مخازن سپتیک برای تصفیه فاضلاب، بستگی به مقاومت و استحکام خاکی که قرار است روی آن نصب شود و نیز میزان بار مجاز برای آن دارد. در واقع، ضخامت بدنه اصلی مخازن سپتیک باید به گونه‌ای باشد که بتواند وزن زیاد مخزن و فشار فاضلاب را تحمل کند و در عین حال از خرابی و ترکیدگی دیواره‌های آن جلوگیری کند.

بنابراین، برای تعیین ضخامت بدنه اصلی مخازن سپتیک، باید به موارد زیر توجه کرد:

مقاومت و استحکام خاکی: در مناطقی که خاک ضعیف و شنی هستند، باید از بدنه ای با ضخامت بیشتر استفاده کرد تا بتواند وزن مخزن و فشار فاضلاب را بدون مشکل تحمل کند:

بار مجاز: بار مجاز برای خاک و سازه‌های زیرین، باید محاسبه شود تا بتوان ضخامت بدنه اصلی مخزن را برای تحمل بار مجاز مناسب تعیین کرد.

نوع و ویژگی فاضلاب: نوع و ویژگی فاضلابی که قرار است در مخزن جمع شود (مانند حجم، غلظت و ترکیب شیمیایی) نیز می ‌تواند تاثیر بسزایی بر ضخامت بدنه اصلی مخزن داشته باشد.

به طور کلی، ضخامت بدنه اصلی مخازن سپتیک برای تصفیه فاضلاب، باید به گونه ‌ای باشد که توانایی تحمل وزن مخزن و فشار فاضلاب را داشته باشد و در عین حال از خرابی و ترکیدگی دیواره‌ های آن جلوگیری کند.