درباره سپتیک تانک هلدینگ صنایع برتر

سیستم سپتیک تانک دفنی

سیستم سپتیک تانک به زهکشی های منحصر به فرد نیاز دارند. کف یک میدان زهکشی سیستم سپتیک فاضلاب خانگی با مواد ضد آب پوشانده شده است. پس از رسیدن پساب به میدان تخلیه، در هوا سپتیک تانک دفنی می شود. برخلاف دیگر طرح‌ سیستم گندانبار، پساب هرگز به خاک فیلتر نمی‌شود و در سیستم‌ سپتیک فاضلاب خانگی هرگز به آب‌ زیرزمینی نمی‌ رسد.

اگرچه، توجه داشته باشید که سیستم سپتیک فقط در شرایط محیطی خاص مفید هستند. سیستم سپتیک پلی اتیلن هلدینگ صنایع برتر به آب و هوای خشک با گرما و نور خورشید کافی نیاز دارند. این سیستم ها در خاک کم عمق بهینه هستند. با این حال، این سیستم ها را مستعد خرابی در صورت باران یا برف شدید می کند.

سیستم تالاب ساخته شده

یک سیستم تالاب ساخته شده فرآیندهای تصفیه ای را که در تالاب های طبیعی رخ می دهد شبیه سازی می کند، از این رو به این نام می گویند. پساب از سپتیک تانک جاری می شود و وارد سلول تالاب می شود. سپس پساب از محیط فیلتر عبور می کند و توسط میکروب ها، گیاهان و سایر موادی که پاتوژن ها و مواد مغذی را حذف می کنند، تصفیه می شود.

سلول تالاب معمولاً شامل یک لاینر غیرقابل نفوذ، شن و ماسه پر، همراه با گیاهان تالاب قابل اجرا است که باید در محیط های همیشه اشباع شده زنده بمانند. یک سیستم تالاب ساخته شده می تواند با جریان گرانشی یا با توزیع فشار کار کند. همانطور که پساب از طریق تالاب جریان می یابد، ممکن است از تالاب خارج شود و برای تصفیه بیشتر فاضلاب از طریق خاک به یک زهکشی جریان یابد.

تعمیر و نگهداری سیستم گندانبار – به راحتی می توانید سیستم سپتیک تانک را به خوبی اجرا کنید

هنگامی که یک سیستم سپتیک فاضلاب خانگی هلدینگ صنایع برتر به آرامی کار می کند، نادیده گرفتن آن آسان است. اما هر صاحب ملک مسئولی که با سیستم گندانبار زندگی می کند می داند که نیاز به نظارت و نگهداری دقیق در فواصل زمانی منظم دارد. گذشته از داشتن یک ارائه دهنده خدمات سپتیک تانک هلدینگ صنایع برتر قابل اعتماد در قرارداد برای رسیدگی به کار کثیف، مسئولیت های اصلی مالک ملک اجرای برنامه های تعمیر و نگهداری و آگاهی و رعایت شیوه های استفاده مناسب است که می تواند به حفظ عملکرد آن و افزایش طول عمر سیستم کمک کند.

یکی از اولین چیزهایی که باید در عادات استفاده ساکنین ملک گنجانده شود این است که به یاد داشته باشید که توالت زباله نیست. آب، فضولات انسانی و دستمال توالت (لطفاً قابل تجزیه زیستی و سپتیک تانک پسند) تنها چیزهایی هستند که باید در هر توالت ریخته شوند. هر چیز دیگری، و شما در معرض خطر گرفتگی زهکشی، پشتیبان فاضلاب، مخزن سپتیک تانک فایبرگلاس هلدینگ صنایع برتر آسیب دیده، و بدتر از همه، خرابی زهکشی هستید.

از آنجایی که سیستم‌ سپتیک فاضلاب را در محل تصفیه می‌کنند (به جای انتقال آن به مراکز تخصصی و در مقیاس کامل)، استفاده محافظه‌کارانه از آب بسیار مهم می‌شود. همیشه به یاد داشته باشید که سپتیک فاضلاب خانگی فقط می تواند مقدار زیادی را در خود نگه دارد و به همین ترتیب، زهکشی شما ساکن است.

مصرف بیش از حد آب ممکن است مخزن سپتیک تانک هلدینگ صنایع برتر را بیش از حد پر کند و زمان مجاز را برای جداسازی فاضلاب قبل از خروج از زهکشی، کاهش دهد. این می تواند منجر به ورود مقادیر زیادی زباله جامد به زهکشی شود که منجر به گرفتگی و به زودی خرابی می شود. برای کاهش مصرف آب، تا جایی که ممکن است وسایل کم مصرف یا کم مصرف آب نصب کنید و ظرف چند روز فضای لباسشویی و ظرفشویی را خالی کنید. مهمتر از همه، هر نشتی در لوله کشی خود را پیدا کرده و برطرف کنید.

در همین راستا، اطمینان حاصل کنید که ترشحات استخرها یا جکوزی ها و سرریزهای ناودان باران از سپتیک تانک و زهکشی منحرف می شوند تا از سیل در هر دو قسمت جلوگیری شود.

سیستم سپتیک تانک فایبرگلاس به طور کلی قوی و انعطاف پذیر هستند، اما فقط تا یک نقطه خاص. استفاده بی دقتی که منجر به هجوم مداوم مو، ضایعات غذا، FOG (چربی ها، روغن ها و گریس) و مواد شیمیایی خشن می شود، به طور بالقوه منجر به آسیب و از کار افتادن سیستم می شود. قانون اساسی که باید به آن پایبند بود باید به اندازه کافی آسان باشد که به خاطر بسپارید: هیچ چیز غیرقابل تجزیه زیستی نباید به سپتیک تانک صنعتی هلدینگ صنایع برتر راه پیدا کند.

صافی، صفحه یا فیلتر را روی زهکشی خود نصب کنید. گیره های پرز و چربی نیز برای ماشین های ظرفشویی و لباسشویی و خشک کن شما. این چیزهای ساده و ارزان برای دور نگه داشتن تفاله قهوه، ضایعات موی غذا، مه و پرز از مخزن بسیار مفید هستند. تجمع مواد غیر زیست تخریب پذیر و مصنوعی در سپتیک کامپوزیتی هلدینگ صنایع برتر می تواند مشکلاتی را برای کل سیستم ایجاد کند و منجر به گرفتگی و خرابی احتمالی سیستم شود.

مشکل سیستم سپتیک تانک زمانی به یک احتمال واقعی تبدیل می شود که مقادیر بیش از حد مواد غیرقابل تجزیه و مواد شیمیایی مصنوعی وارد سیستم شما شود. هر زهکشی که بریزید یا رها کنید بر سلامت و طول عمر سیستم شما تأثیر می گذارد. مواد شیمیایی مصنوعی و خشن در واقع می‌توانند باکتری‌های خوب را در زهکشی و بقیه سیستم سپتیک کامپوزیتی از بین ببرند.

چرا دریچه سپتیک تانک من بو می دهد؟

باکتری های موجود در سپتیک تانک بی هوازی هستند به این معنی که بدون اکسیژن از هوا کار می کنند. در نتیجه فعالیت بی هوازی، بوها معمولاً از گاز سولفید هیدروژن ساطع می شود.

این می تواند باعث بوی تخم مرغ فاسد شود. گاهی اوقات این بو ممکن است فقط در مواردی اتفاق بیفتد، در این صورت ممکن است به دلیل جریان باد خاص باشد که باد را از دریچه های سقف می راند و لزوماً مشکل لوله کشی نیست. این ریزش های گاه به گاه کافی است تا حیاط شما را ناخوشایند کند و فکر کنید ممکن است مشکل بزرگتری وجود داشته باشد.

با این حال، اگر بو باقی بماند، ممکن است نشان دهنده گرفتگی یا مشکل در سیستم سپتیک کامپوزیتی باشد.

چگونه می توانم از بوییدن ونت سپتیک تانک جلوگیری کنم؟

اگر بو از جریان هوای پشت بام شما می آید، یک راه حل ساده ممکن است طولانی کردن دریچه لوله کشی و گسترش بسیار بالای خط سقف باشد. این باعث می شود که گاز با فاصله زیاد از خط سقف خارج شود و فشار پایین گاز را به سمت زمین سخت کند.

گاهی اوقات می توان با قطع درختان از ریزش درختان همسایه جلوگیری کرد، اما این می تواند پرهزینه باشد.

برخی دیگر موفق شده اند فیلتر زغالی را به بالای دریچه اضافه کنند. مطمئن شوید که فیلتر جریان هوا را محدود نمی کند.

ارتفاع لوله هواکش مناسب سپتیک تانک چقدر است؟

ارتفاع لوله هواکش روی پشت بام شما معمولاً توسط قوانین لوله کشی و ساختمان محلی تعیین می شود. بنابراین مطمئن شوید که با بازرس محلی خود تماس بگیرید تا بفهمید ارتفاع مناسب برای شهر یا شهر شما چقدر است.

برای کاهش پتانسیل بوهای پایین جریان، احتمالاً می خواهید هواکش ۱ تا ۲ فوت بالاتر از خط سقف شما باشد.

در مورد لوله دسترسی به سیستم سپتیک تانک صنعتی بازرسی در حیاط شما، اغلب بازرسان شهری برای بازرسی نهایی سیستم گندانبار نیاز دارند که این لوله‌ها کاملاً بلند باشند، اما وقتی این کار انجام شد، معمولاً می‌توان آن ‌ها را حتی تا زمین برید.

اگر لوله تهویه سپتیک تانک مسدود شده باشد چه کار کنم؟

اگر به تازگی متوجه علائم گرفتگی سپتیک کامپوزیتی یا لوله دریچه فاضلاب شده اید و سقف پوشیده از برف است. معمولا در یک اتاق مسطح رخ می دهد. سپس ممکن است نشانه ای باشد که لوله هواکش توسط برف یا یخ مسدود شده است. این می تواند همه علائم مشابه هر نوع دیگر انسداد دائمی را ایجاد کند.

راه حل: می توانید در کوتاه مدت سعی کنید برف را از لوله هواکش پاک کنید. سپس وقتی هوا کمی بهتر شد، از یک لوله کش بخواهید که ارتفاع لوله هواکش شما را افزایش دهد تا احتمال وقوع آن در آینده کمتر شود.

سپتیک تانک کاروگیت

سپتیک تانک کاروگیت پرمصرف ترین گندانبار آماده و پیش ساخته در جهان است که به عنوان دفن و دفن زباله برای تصفیه فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد.

دقیقاً با توجه به قطر لوله های کاروگیت، ظرفیت سپتیک تانک کاروگیت هلدینگ صنایع برتر می تواند از ۳ متر مکعب تا ۱۲۰ متر مکعب برای قطر ۳٫۴ و طول ۱۵ باشد.

سپتیک تانک کاروگیت قیمت بیشتری نسبت به مدل های دیگر دارد اما با توجه به مزایای بی شمار این مدل از مخزن سپتیک فاضلاب امروزه تقاضای زیادی برای آن ها وجود دارد.

کنترل ضایعات وارد شده به سپتیک تانک

از آنجایی که سیستم سپتیک تانک یک روش تصفیه بیولوژیکی بی هوازی است، مواد شیمیایی خطرناک و حتی شوینده های قوی مانند وایتکس نباید وارد آن شوند. این مواد باکتری هایی را که فرآیند تصفیه را انجام می دهند از بین می برند.

علاوه بر این، گریس، گریس رستوران و سایر مواد غیرقابل تجزیه زیستی نباید به سیستم وارد شود. این سیستم نباید به گونه ای طراحی شود که این مواد را تصفیه کند زیرا باعث گرفتگی در اجزای مختلف سیستم می شوند. پاک کننده هایی که در منزل استفاده می شوند نیز باید به گونه ای وارد سیستم شوند که تاثیر منفی روی سیستم نداشته باشند. همچنین هرگز نباید در اطراف سپتیک تانک فاضلاب درخت یا بوته کاشته شود. زیرا ریشه آنها باعث آسیب به سیستم زهکشی فاضلاب و همچنین احتمال ورود آن به مخزن سپتیک فاضلاب و کاهش حجم و گرفتگی ورودی و خروجی سیستم می شود.

البته در مورد سپتیک تانک پلی اتیلن هلدینگ صنایع برتر رعایت بسیاری از این موارد ضروری نخواهد بود. زیرا مدل پلی اتیلن مخصوصا مدل پلی اتیلن دو جداره به دلیل ضخامت بسیار بالای بدنه امکان نفوذ ریشه هیچ درختی وجود ندارد و یا برعکس یعنی نفوذ پساب فاضلاب به داخل مخزن سپتیک فاضلاب

در جدول زیر فاصله استاندارد بین سپتیک تانک صنعتی با منابع مختلف آب بهداشتی و کشاورزی بیان شده است.

بازرسی سپتیک تانک فاضلاب

هر ۵-۳ سال یکبار باید مخازن دفن زباله از نظر مواد جامد ته نشین شده بررسی شوند تا در صورت نیاز به تخلیه، این کار انجام شود. همچنین بازدید سالانه از سیستم برای حذف زباله هایی که به داخل سیستم ریخته شده است لازم است.

نکات: در بازرسی مخزن سپتیک فاضلاب هلدینگ صنایع برتر نهایت دقت را باید به عمل آورد. هرگز نباید بازرسی را به تنهایی یا با ورود به مخزن انجام دهید زیرا گازهای سمی که از فرآیندهای تصفیه طبیعی ایجاد می شوند می توانند در عرض چند دقیقه باعث مرگ انسان شوند.

اتصالات سپتیک تانک پلی اتیلن فاضلاب

تمامی شاخه های ورودی و خروجی مخزن پس از قرار دادن سپتیک فاضلاب خانگی در سوراخ به هم متصل می شوند. البته برای سهولت در فرآیند خاکریزی و فشرده سازی خاک می توان انشعابات را مرحله به مرحله به هم متصل کرد. اما اگر در مراحل دفن سر شاخه ها باز بماند باید مراقب بود که خاک از طریق شاخه ها وارد سپتیک تانک نشود.

باید مراقب باشید که به یکباره حجم زیادی خاک روی لوله های انشعاب نریزید. حتی برای محافظت بیشتر از این قطعات در هنگام نصب می توان از آجر و بتن استفاده کرد. این امر از وارد شدن هرگونه فشار به این مناطق جلوگیری می کند.

جابجایی صحیح سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک پلی اتیلن تولیدی تاپ هلدینگ در کارخانه بارگیری و با رعایت اصول لازم به مشتری تحویل داده می شود. بنابراین رعایت مواردی در هنگام تخلیه بار و همچنین انتقال سپتیک فاضلاب خانگی به داخل سوراخ و جاسازی آن در سوراخ ضروری است تا مخزن آسیبی نبیند.

هنگام بلند کردن سپتیک تانک صنعتی از خودرو، حتما از جک های نصب شده روی گندانبار یا تسمه های پارچه ای استفاده کنید.

هنگام خارج کردن سپتیک فاضلاب خانگی از خودرو و همچنین هنگام انتقال آن به داخل گودال، همیشه تعادل سپتیک تانک هلدینگ صنایع برتر را حفظ کنید.

سپتیک تانک پلی اتیلن ساخت این شرکت اغلب دارای پایه می باشد. بنابراین برای گذاشتن آن بر روی زمین یا قرار دادن آن در سوراخ باید به آرامی انجام شود تا پایه ها آسیب نبینند.

حجم تولید سپتیک بتنی

معمولاً از سپتیک تانک بتنی برای پیش تصفیه فاضلاب خانگی، ویلاها و مکان هایی که حجم فاضلاب روزانه کم است استفاده می شود. حجم سپتیک تانک بتنی هلدینگ صنایع برتر در سه سایز ۳ و ۵ و ۱۰ متر مکعب می باشد که به دلیل وزن سپتیک تانک بتنی نمی توان بیش از ۱۰ متر مکعب برای نوع بتنی حمل و اجرا کرد. در نتیجه اگر حجم من نظر برای یک ساختمان ۲۰ متر مکعب در نظر گرفته شود باید دو دستگاه ۱۰ متر مکعبی به صورت سنگفرش نصب و اجرا شود. اما خوشبختانه شرکت هلدینگ صنایع برتر به غیر از حجم های ذکر شده، حجم های دیگری را البته تا ۱۰ مترمکعب (۴، ۶ و ۸ مترمکعب) تولید و عرضه می کند.