درباره برنامه بدنسازی من

بدنسازی چیست؟

بدنسازی استفاده از تمرینات مقاومتی پیشرونده برای کنترل و توسعه عضلات بدن است. به فردی که در این فعالیت مشغول است بدنساز گفته می شود. در بدنسازی رقابتی، بدنسازان در ترکیب ظاهر می‌شوند و ژست‌های مشخصی (و بعداً روتین‌های ژست‌گیری فردی) را برای هیئت داوران انجام می‌دهند که رقبا را بر اساس معیارهایی مانند تقارن، عضله‌بودن و حالت‌بندی رتبه‌بندی می‌کنند.

بدنسازی در اواخر قرن نوزدهم توسعه یافت و در انگلستان توسط یوگن سندو آلمانی ترویج شد که اکنون به عنوان “پدر بدنسازی” شناخته می شود. او به مخاطبان اجازه داد تا از تماشای هیکل او در «نمایش عضلانی» لذت ببرند. اگرچه تماشاگران از دیدن فیزیک بدنی به خوبی توسعه یافته هیجان زده شدند، مردان به سادگی بدن خود را به عنوان بخشی از نمایش قدرت یا مسابقات کشتی به نمایش گذاشتند. سندو از طریق مدیرش، فلورنز زیگفلد، یک نمایش صحنه ای بر روی این نمایش ها ساخته بود. فیلم موزیکال The Great Ziegfeld در سال ۱۹۳۶ که برنده اسکار شد، آغاز بدنسازی مدرن را به تصویر می کشد، زمانی که سندو شروع به نمایش بدن خود برای کارناوال ها کرد.

فواید بدنسازی

بدنسازی می تواند به بهبود سلامت کلی و تناسب اندام و همچنین ظاهر بدنی شما کمک کند. همچنین می تواند به کاهش سطح استرس، بهبود کیفیت خواب و افزایش سطح انرژی کمک کند. بدنسازی همچنین می تواند راهی عالی برای ملاقات با افراد جدید و پیدا کردن دوستان جدید باشد.

منبع: برنامه بدنسازی من