برج خنک کننده | cooling tower

برج خنک کننده مهتاب گستر

درباره برج خنک کننده | cooling tower

قطعات برج خنک کننده

در هر محیط صنعتی، برج خنک کننده ضروری هستند. کولینگ تاور جریان طبیعی حاوی مجموعه مشابهی از اجزا هستند که با هم کار می کنند تا تجهیزات صنعتی به درستی کار کنند. این قطعات برج خنک کن در طول عمر کولینگ تاور جریان طبیعی باید در نقطه ای تعمیر یا تعویض شوند.

برج خنک کننده مهم نیست که در چه بخشی هستید. به محض استفاده از ماشین آلات و تجهیزات کارخانه، دما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. صاحبان و اپراتورهای کارخانه در معرض خطر بیشتری از بیماری و آسیب ناشی از گرما هستند که منجر به خرابی تجهیزات می شود. اگر ماشین آلات صنعتی آسیب ببینند، خروجی احتمالا کاهش می یابد. توجه بیشتر، هزینه سرویس برج خنک کننده و تعمیر یا تعویض قطعات آسیب دیده را نباید نادیده گرفت.

تمامی تجهیزات صنعتی از جمله کولینگ تاور جریان طبیعی از چند قسمت تشکیل شده اند. این اجزا زمانی بهترین عملکرد را دارند که همه با هم کار کنند. یکی دیگر از ویژگی های مهم برج خنک کننده، داشتن چندین جزء مهم اضافی، فن، پمپ آب و حوضچه آبرسانی است. تعمیر یا تعویض اجزای حیاتی در طول عمر کولینگ تاور جریان طبیعی رایج است. قطعات ضروری برج خنک کن عبارتند از:

کاهش دهنده های رانش

کاهش یا حذف رانش در برج خنک کننده مهم است. قطرات بزرگ آب باید به دام افتاده و از بخار هوای کولینگ تاور بتنی خارج شوند. حرکت ناگهانی حذف کننده در سایر نقاط سیستم دیگر نمی تواند این مه و قطرات آب را از برج خنک کننده دور کند. سپس رطوبت به دلایل عملیاتی از هوا حذف می شود.

میل های محرک

یک میل محرک برج خنک کننده ، شفت های ورودی موتور الکتریکی و گیربکس را به هم متصل می کند – شفت خروجی موتور، شفت ورودی حذف کننده دنده را تغذیه می کند.

 

میل محرک در داخل برج در معرض شرایط خورنده قرار دارد. در این شرایط میل‌های محرک مقاوم در برابر خوردگی نیاز است. باید تعادل خوبی داشته باشد یا حداقل بتواند دوباره بالانس شود زیرا باید با دور کامل موتور بچرخد. Towetech، یک ارائه دهنده خدمات برج خنک کننده، اهمیت این قطعات را برای عملکرد موفقیت آمیز یک کولینگ تاور بتنی تبلیغ می کند.

نازل های برج خنک کننده

با استفاده از برج خنک کننده جریان متقاطع، مشاهده نازل های نصب شده معمولی است. این اجزای کولینگ تاور بتنی از نیروی جاذبه برای انتقال آب استفاده می کنند. نازل ها وظیفه ارسال آب به داخل پرکننده را دارند تا خنک شود.

مخازن بالای محیط پر معمولاً محل حرکت آب هستند. نازل‌های پایین به آب اجازه می‌دهند تا از طریق محیط پر شده و به مخزن پایین بیاید.

پر کردن رسانه

توانایی یک برج خنک کننده برای درست کار کردن نیز به محیط پرکننده استفاده شده در آن بستگی دارد. این یک عامل مهم در تصمیم گیری در مورد چگونگی عملکرد یک کولینگ تاور بتنی است. در طراحی‌های مدرن برج خنک‌ کننده اغلب از رسانه‌های پرکننده پلاستیکی استفاده می‌شود، زیرا بالاترین تبخیر آب را فراهم می‌کند. رسانه پرکننده پلاستیکی

مواد پر کننده برای افزایش سطحی که آب می تواند استفاده کند استفاده می شود. در نتیجه، به دلیل افزایش سطح، آب با سرعت بیشتری خنک می شود. پر یک پوشش نازک از آب است که روی یک سطح قرار می گیرد و به طور یکنواخت روی آن پخش می شود. در نتیجه گرما و رطوبت اضافی به سرعت تبخیر می شود.

گیربکس ها

میل محرک موتور برج خنک کننده را به مجموعه ای از چرخ دنده ها به نام گیربکس متصل می کند. این بخش مهم کولینگ تاور بتنی ممکن است برای تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی استفاده شود. سرعت چرخش فن را کاهش می دهد تا با موتور ورودی برج خنک کننده به عنوان کاهش دهنده سرعت مطابقت داشته باشد. گشتاور با کاهش سرعت چرخ دنده ها ضرب می شود. علاوه بر این، کارایی فن را افزایش می دهد.

اگر گیربکس در برج خنک کننده ای که استفاده می کنید وجود ندارد، موتورها باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا نیازهای گشتاور فن را برطرف کنند. موتورهای بزرگ و قدرتمند به دلیل اندازه و وزن برای بسیاری از ساختمان های صنعتی قابل استفاده نیستند. با استفاده از گیربکس می توان هم اندازه موتور برج خنک کننده و هم هزینه سیستم مکانیکی را کاهش داد.

نیروگاه ها، نیروگاه های شیمیایی و سایر تاسیسات تولیدی در مقیاس بزرگ به ظرفیت دفع حرارت زیادی نیاز دارند. برای مطابقت با سرعت های متغیر فن برج خنک کننده، توسط ارائه دهندگان خدمات کولینگ تاور گالوانیزه در طیف وسیعی از طرح ها و نرخ های کاهش در دسترس قرار گرفت.

تعمیر و نگهداری معمولی روی گیربکس موتور ممکن است به جلوگیری از خوردگی گیربکس کمک کند. راندمان مکانیکی موتور و گیربکس در نتیجه زنگ زدگی به شدت آسیب می بیند. زنگ زدگی در صورت عدم کنترل ممکن است باعث اختلال در عملکرد تجهیزات شود. یک گیربکس جدید ممکن است از یک نمایندگی خریداری شود، یا می توانید گیربکس فعلی خود را تعمیر کنید.

چندین جزء دیگر برای سیستم های برج خنک کننده وجود دارد، اما پنج قسمت ضروری کولینگ تاور گالوانیزه عبارتند از: کاهش دهنده های رانش، میل های محرک، رسانه های پرکننده، گیربکس ها و نازل های برج خنک کننده. همه اینها به عملکرد کلی سیستم کمک می کند.

 

پس از بررسی بسیاری از قطعات برج خنک کننده و وظایف آنها، باید مشخص شود که هر جزء برای عملکرد صحیح یک کولینگ تاور گالوانیزه حیاتی است. در نتیجه، هر زمان که برای رفع نیازهای صنعتی خود در بازار برج خنک کننده هستید، عاقلانه است که به تامین کنندگان برتر برج خنک کن هند مراجعه کنید که نصب کارآمد کولینگ تاور گالوانیزه ، تعمیر برج خنک کننده و خدمات نگهداری را ارائه می دهند.

کیفیت آب برج خنک کننده

کیفیت آب در گردش در برج خنک کننده بسیار مهم است. زیرا اگر کیفیت آب پایین باشد به تجهیزات دستگاه آسیب وارد می کند و باعث ایجاد رسوب می شود. عملیات آب در برج خنک کننده به معنای مجموعه اقدامات و اقداماتی است که برای جلوگیری از آسیب رساندن کولینگ تاور گالوانیزه توسط رسوبات انجام می شود.

در واحدهای صنعتی تصفیه آب برای افزایش عمر تجهیزات و حفظ راندمان برج خنک کننده ضروری است و در صورت عدم تصفیه آب باعث رشد مواد آلی، گرفتگی و خوردگی در کولینگ تاور چیلر تراکمی می شود که می تواند بر آن تأثیر بگذارد. بهره وری و هزینه های نگهداری و خاموشی. برج خنک کننده را دنبال خواهد کرد.

چرخه تراکم برج خنک کننده به چه معناست؟

چرخه غلظت به معنای نسبت غلظت ذرات جامد حل نشده در آب برج خنک کننده نسبت به آب جبرانی ورودی به کولینگ تاور چیلر تراکمی یعنی نسبت TDS آب داخل برج خنک کن به TDS آب جبرانی ورودی به برج خنک کن، سیکل غلظت کولینگ تاور چیلر تراکمی با علامت اختصاری COC نمایش داده می شود و نشان می دهد چه مقدار از آب برج خنک کننده باید تخلیه شود و با آب شیرین جایگزین شود.