1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (13 votes, average: 4,77 out of 5)

استراتژی مناسب برای تعیین قیمت پروژه های سئو

یکی از رایج ترین و مهمترین سوالات در زمان پذیرش یک پروژه جدید تعیین هزینه انجام و زمان های منطقی برای پرداخت به مجری است. هنگام پذیرش یک پروژه جدید معمولا با ۴ سوال اساسی روبرو خواهیم بود که عبارتند از:

  • هزینه انجام پروژه چطور محاسبه میشود؟
  • هزینه چه زمانی باید به مجری پرداخت شود؟
  • در قبال پرداخت این هزینه، کارفرما چه دستاوردی خواهد داشت؟
  • در صورت عدم موفقیت شرایط بازپرداخت وجه به چه صورت است؟

پیشنهاد منصفانه برای تعیین هزینه و زمان بندی پروژه

برای رسیدن به یک راه کار منصفانه، پیش از هر چیز خود را جای کارفرما بگذارید. شفافیت و صداقت در ارایه پروپوزال اولیه و اعلام هزینه های پروژه میتواند چالش های آتی را به حداقل برساند.

برای آنکه هم کارفرما به شما اعتماد کند و هم شما از کسب درآمد خود مطمئن باشید پروژه را به سه بخش اصلی تقسیم میکنیم. بخش اول بیشتر جانب مجری را دارد، بخش دوم کاملا میانه است و بخش سوم به درخواست های کارفرما توجه میکند.

در این کارگاه تصور میکنیم که فرآیند سئو یک سایت ۷ ماه زمان لازم دارد. و با این فرض پیشنهادات خود را در سه بازه زمانی ارایه می کنیم.

پیشنهاد منصفانه برای تعیین هزینه و زمان بندی پروژه

لطفا پس از شرکت در کارگاه و یا مشاهده ویدئو نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید. به نظر شما چه فاکتورهای دیگری باید در تعیین قیمت و نحوه پرداخت در نظر گرفته شود؟

نظرات کاربران

انصراف

در صورت رضایت مشتری به عنوان مثال: در دوره اعتماد سه ماهه، ماهی یک میلیون تومان، در دوره رضایت ۳ ماهه به دو میلیون افزایش میدهیم و در دوره درآمد به ۴ میلیون در ماه افزایش می دهیم. از نظر شما این روند افزایش قیمت در صورت رضایت مشتری عادلانه است؟

    سلام میلاد عزیز
    بله بنظرم این روند منطقی هست. فقط در نظر داشته باشید که در دوره رضایت و درآمد، هزینه ها پلکانی هستند و هر ماه به آن اضافه میشوند. مثلا در دوره رضایت ممکن است شما با ۱٫۵ شروع کنید و ماه بعد ۲ و ماه بعد از آن ۲٫۵ باشد.
    البته تمام شرایط و قیمت گذاری ها به ارتباط شما با مشتری و میزان رضایت از نتایج مرتبط است.

سلام کارگاه خوبی بود . ممنون از زحمات شما و تیم خوب تون.

سلام
تشکر از کارگاه بسیار خوبی که برگزار شد
سوالی که برای من پیش اومد این بود که در دوره رضایت، درصدی که هر ماه به هزینه ها اضافه می کنیم درصدی از مبلغ ماه ابتدایی باشه یا درصدی از مبلغ ماه قبل؟

بسیار عالی از توضیحاتتون که بتونیم هم روند رو برای خودمون بهتر بچینیم هم کارفرما. این موضوع رو هم که گفتنید کارفرما از ادامه همکاری منصرف و میتونیدکسب و کار خودتون راه بندازید، واقعا درسته و این رو در ارتباط با همکارام دیدم و موفق هم شدند.
در مورد پروپزال و صحبت با کارفرما نیاز به اطلاعات بیشتری دارم و اگر بتونید، جزئیات بیشتری رو آموزش بدید، لطف بزرگی به جامعه سئو می کنید.
ممنون

عالی بود
مممنون بابت ارائه تجربیات ارزشمندتون خیلی به کار افرادی که در این حوزه دارن فعالیت میکنن میاد.
امیدوارم خیلی افراد بیشتری این ویدیو کورس بوک رو ببینن تا بتونن در زمان بستن قراردادها موارد زیادی رو مدنظر قرار بدن تا هم کارفرما سود کنه و هم شخص سئو کار
باز هم ممممممنون

امین اسماعیلی

مدیر خلاقیت وبسیما و متخصص سئو

منابع پیوست

فایل پرزنتیشن